«Το είδα στο διαδίκτυο. Είχε πολύ καλές τιμές και προσφορές και στα στέλνει στο χώρο σου…».

Πόσες φορές έχετε ακούσει αυτή την παραπάνω φράση σε συζητήσεις με φίλους ή από γνωστούς σας που είναι λάτρεις του διαδικτύου; Μάλλον αρκετές. Και αυτό γιατί πλέον το shopping από το διαδίκτυο είναι κάτι παραπάνω από…της μόδας. Έχει γίνει viral στην καθημερινότητά μας και σίγουρα, λίγο έως πολύ, όλοι μας έχουμε απευθυνθεί σε κάποιο e-shop για συγκεκριμένες αγορές μας.

Πως όμως φτάνουμε στο να επιλέξουμε κάτι, ένα προϊόν ή μια υπηρεσία, από το διαδίκτυο; Προφανώς, ο πρώτος και κυριότερος λόγος για τον οποίο μπαίνουμε στη διαδικασία να εξετάσουμε αρχικά ένα διαδικτυακό προϊόν, είναι αυτό που λέμε «μας τράβηξε την προσοχή». Δηλαδή η εικόνα που…βγάζει προς τα έξω, ή αλλιώς αν θέλετε, ο τρόπος με τον οποίο αυτή προβάλλεται στις οθόνες μας.
Κι εδώ έρχεται επί της ουσίας η δημιουργία χρήσιμου και ποιοτικού digital content.

Υπάρχουν πολλοί και διαφορετικοί τύποι digital content, δηλαδή ψηφιακού περιεχομένου όπως τα κείμενα, τα άρθρα σε websites and blogs, τα ηχητικά αρχεία, τα βίντεο, οι γραφιστικές εργασίες, τα animations και οι φωτογραφία/εικόνες.

Η δημιουργία ψηφιακού περιεχομένου δεν είναι απλή υπόθεση αφού για να είναι αποδοτικό το περιεχόμενο απαιτείται επαγγελματική αντιμετώπιση από άποψη διαφημιστικής και γραφιστικής προσέγγισης.
Ας υποθέσουμε πως θέλουμε να κάνουμε χρήση μιας εικόνας ή μιας σύνθεσης εικόνων και τυπογραφίας (μιας δηλαδή μακέτας) ή ενος infographic (για τα οποία θα μιλήσουμε σε άλλο άρθρο μας) με σκοπό την προβολή και την στόχευση ενός προιόντος στο εν δυνάμει ενδιαφερόμενο κοινό.

Είναι πράγματι αλήθεια πως το πρώτο πράγμα που παρατηρούμε όλοι μας σε κάτι είναι η εικόνα του. Μια καλή εικόνα ενός προϊόντος είναι το Α και το Ω για να τραβήξει την προσοχή του καταναλωτή. Αυτό το κομμάτι έχει να κάνει με τη δημιουργία μιας σωστά δομημένης εικόνας. Το Γραφιστικό λοιπόν κομμάτι αναμφίβολα παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην δημιουργία καλής «πρώτης εντύπωσης».

Σε δεύτερο χρόνο έρχεται η σύνδεση της εικόνας με τον τρόπο προβολής του προϊόντος, αναλόγως με το που θέλουμε να απευθυνθούμε και να τοποθετήσουμε το προϊόν ή την υπηρεσία μας. Φυσικά, επειδή αναφερόμαστε σε digital content, είναι εύλογο η αναφορά μας να έγκειται σε ηλεκτρονική – διαδικτυακή προώθηση με προεκτάσεις, ως επι το πλείστον, σε social media, όπου πλέον η προβολή και η διαφήμιση είναι τόσο διαδεδομένες, που έχουν υπερκεράσει τα παραδοσιακά εργαλεία διαφήμισης (π.χ τηλεόραση, ραδιόφωνο κτλ.), ενώ μελλοντικά αναμένεται σχεδόν να μονοπωλούν το κομμάτι της συγκεκριμένης αγοράς.

Τέλος, ο τελευταίος σύνδεσμος αυτής της…”τριλογίας” (εικόνα, προβολή, στόχευση) αφορά το λεγόμενο target group στο οποίο εσείς ως επιχείρηση επιθυμείτε να απευθυνθείτε, δηλαδή τη στόχευση του προϊόντος ή της υπηρεσίας. Εξίσου πολύ σημαντικός κρίκος της αλυσίδας καθώς ουσιαστικά αποτελεί το τελευταίο στάδιο του digital content πριν «σερβίρουμε» το προϊόν στο κοινό. Εικόνα, τρόπος προβολής και στόχευση πρέπει να συνδυάζονται σωστά κατά τρόπο τέτοιο ώστε από μια ποιοτική εικόνα να μεταβαίνουμε σε μια ολοκληρωμένη σύνθεση προβολής με κατάλληλο εν τέλει καταναλωτικό κοινό το οποίο και θα ασχοληθεί με όλο το «πακέτο» που θα έχει στηθεί. Φυσικά, η επιλογή ενός target group δε σημαίνει ότι αποκλείονται άλλες κατηγορίες κοινού, οι οποίες δυνητικά μπορεί να ενταχθούν εντός της ακτίνας της στόχευσης. Άλλωστε, η διεύρυνση του πελατολογίου θα πρέπει να αποτελεί και τον βασικό σκοπό της δημιουργίας ενός ανταγωνιστικού πακέτου digital content.

Γίνεται λοιπόν κατανοητό οτι ο τελικός στόχος δηλαδή η απήχηση της προώθησης του προιόντος ή της υπηρεσίας δεν μπορεί να επιτευχθεί εύκολα αν το βασικότερο όλων δηλαδή το διαφημιστικό και το γραφιστικό κομμάτι δεν λειτουργήσει.

Για αυτό η ομάδα της Freel έχοντας όλα τα παραπάνω ως γνώμονα, ενεργει πολύπλευρα, ευέλικτα και ευφάνταστα, δίνοντας βαρύτητα στα πεδία που γνωρίζει καλά δηλαδή το διαφημιστικό και το γραφιστικό πεδίο!